De bekende Nederlandse water-, koffie- en theeproducent EARTH Concepts is aangetrokken door Van Kempen Fruitsappen om de verkoopactiviteiten van haar sappenportfolio over te nemen. Met deze distributieovereenkomst, gericht op horeca en catering in Nederland, wordt verdere groei en meer slagkracht voor EARTH Concepts en Van Kempen Fruitsappen gerealiseerd. Algemeen directeur Jan Willem van Kempen juicht de samenwerking toe: “EARTH Concepts heeft veel expertise als verkoop- en marketingorganisatie en een specifieke focus op horeca en catering. Met deze combinatie en ervaring kan er op korte termijn gezamenlijk worden uitgebreid door heel Nederland."

One Tray One Tree

Henk Witteveen, eigenaar van EARTH Concepts, ziet ook een grote meerwaarde in de nieuwbakken samenwerking: "Wij waren al langer op zoek naar een uniek product om ons portfolio mee te verrijken. De werkwijze van Van Kempen Fruitsappen én de Social Enterprise gedachte sluit naadloos aan op het DNA van EARTH Concepts. Per verkochte tray fruitsap wordt er immers een boom gedoneerd door de organisatie. Met dit initiatief kunnen we iets terug doen voor de maatschappij en de komende jaren minimaal 100.000 bomen planten". Patrick de Nekker, mede eigenaar EARTH Concepts, is van mening dat de merken zich op strategisch vlak goed aanvullen: "We geloven allebei in sterke merken en productontwikkeling. Met deze distributieovereenkomst kunnen we elkaars kwaliteiten en filosofie aanvullen en versterken. Binnen EARTH Concepts blijft het uiteraard het doel om zo veel mogelijk winst te doneren aan waterprojecten. Doordat we deze samenwerking efficiënt inzetten, blijft er onder aan de streep meer over en kunnen we meer doneren!"

Van Kempen Fruitsappen

Het assortiment van Van Kempen Fruitsappen bestaat uit acht échte sappen. Zonder toevoegingen en zonder onttrekkingen. De sappen zijn verpakt in een fraai vormgegeven glazen fles en verkrijgbaar in drie verschillende eenheden van 185ml, 75cl en 1 liter. Glas neemt geen smaak over, hierdoor blijven de smaak en aroma's goed bewaard. Van Kempen Fruitsappen heeft inmiddels ruim 20 jaar ervaring in het selecteren van het beste fruit voor hun sappen.

EARTH Concepts

Dagelijks sterven 6.000 mensen, voornamelijk kinderen, door het gebrek aan schoon drinkwater. Om te helpen, vraagt EARTH Concepts niet of je geld wilt geven of dat je vrijwilligerswerk wilt doen. Het enige dat het merk vraagt is of je de producten: EARTH Water, EARTH Coffee en EARTH Tea wilt drinken. 100% van de nettowinst die wordt gerealiseerd met de verkoop van deze producten, wordt gebruikt voor de financiering van waterprojecten en watersystemen in gebieden waar dit het hardst nodig is. Sinds de oprichting van het merk is er ruim 1 miljoen euro gedoneerd.